GEDAAN MET DE KOELTE... - Reisverslag uit Pyongyang, Noord-Korea van Els Spieker - WaarBenJij.nu GEDAAN MET DE KOELTE... - Reisverslag uit Pyongyang, Noord-Korea van Els Spieker - WaarBenJij.nu

GEDAAN MET DE KOELTE...

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

14 Januari 2012 | Noord-Korea, Pyongyang

Internet is hier een luxe, want t is er mondjesmaat.
Gisteravond wilde ik nog schrijven maar no way ! Nu moet ik me ook maar weer afvragen of het lukt.
We zijn allerlei mensen tegengekomen die ons omarmden , in het restaurantje waar we vaak kwamen moest de vrouw van de eigenaar huilen toen ze uit de keuken kwam hollen en ons zag.
Enkele verkopers met wie we zaken hadden gedaan zagen ons zitten en keken naar ons, wij staken onze hand op zij ook, ineens zag je hun ogen groot worden van de herkennen en een brede lach verscheen en ze kwamen meteen op ons af en we werden beknuffeld en beklopt. Papa Frits en mama Els !!!
We zijn nog steeds bezig met arriveren. :-)
We hebben gisteren gezwommen en na het eten zijn we gaan slapen we lagen er om half acht in, we waren gesloopt.
Het is erg warm en vochtig.
Het is nu 06.00 terwijl ik dit schrijf ik weet alleen niet wanneer ik dit kan plaatsen, ja als er weer internet is !
Het ziet er allemaal makkelijker uit dan het is !

  • 14 Januari 2012 - 02:52

    Wim:

    Het verwelkomen met alle bijbehorende artikelen houdt maar niet op..
    Heeft Frits z'n spreekuren al door de dorpsomroeper bekend laten maken..? ;-)
    Die bekers met jullie conterfeitsels (met een *c* dus..gelukkig!) hebben ze óók rap geregeld, tóch?
    Tja, en die huilende mevrouw...tranen van blijheid én opluchting, omdat ze ervan uit gaat dat die achterstallige rekeningen van vorig jaar dan nu toch eindelijk betaald gaan worden...:-)..!
    Hmm..ga me maar even verstoppen...

  • 14 Januari 2012 - 03:17

    Els:

    Moet jij niet slapen mister ?
    We hebben inmiddels de achterstallige rekeningen betaald ;-)
    leuk hè die bekers , die kregen we van Yuli, het meisje inde keuken.
    Slaap lekker, en Hanneke, we zitten nu laag op zwembadniveau.
    Ik kom later terug.

  • 14 Januari 2012 - 04:02

    Els:

    Op de foto zien jullie Guus bezig op mijn iPad een soort menulijst te maken voor ons met telefoonnummers van kleine eettentjes die je eten komen brengen als het regent.
    Handig hè ? Dan hoeven we niet door de regen, zelfs je huisje niet uit.
    In de tuin van het hotel zitten blaaskikkers die zoeken vrouwtjes, ik heb een mooie foto kunnen scoren een kabaal dat ze maken ...

  • 14 Januari 2012 - 05:30

    Wim:

    Els, die kabaalmakers heten toch officieel brulkikkers? Met die opgeblazen wangzakken..?

  • 14 Januari 2012 - 06:41

    Els:

    Klopt Wim, brulkikkers ! Ik kon niet op de naam komen , foto's komen nog.

  • 14 Januari 2012 - 07:28

    Wim:

    Tja Els, al die uren Animal Planet en National Geographic bekijken en beluisteren werpen tóch wel hun vruchten af..:-)..

  • 14 Januari 2012 - 07:28

    Mia:

    wat is het toch heerlijk om zo 'n warm welkom te krijgen,en dat het gewaardeerd wordt wat jullie allemaal doen.
    Els is het huis inderdaad mooi en fijn dat jullie al die trappen niet hoeven te lopen nu.
    Herrie hebben we hier ook zomers,weet je nog els als we bij het zwembad zaten in de namiddag dat die krekels dan zo tekeer gingen.
    ga zo een injectie geven in fuengirola en zondag en maandag val ik in voor een collega die heeft een maand nonstop gewerkt en wil even weg met zijn vrouw,3x per dag een uur.
    aaltje gezellie dat je er ook weer bij bent

  • 14 Januari 2012 - 08:18

    Wim:

    En ik maar denken dat Sengiggi op Lombok gezocht moest worden, maar néé hoor....De Spiekers verblijven in Noord-Korea...;-)..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 112524

Voorgaande reizen:

10 Januari 2012 - 12 Maart 2012

Indonesië - Lombok

Landen bezocht: