EXTREEM WARM VANDAAG - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Els Spieker - WaarBenJij.nu EXTREEM WARM VANDAAG - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Els Spieker - WaarBenJij.nu

EXTREEM WARM VANDAAG

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

26 Februari 2012 | Indonesië, Senggigi

Vandaag is het extreem heet bij elke stap die je zet gutst de transpiratie uit iedere porie !
Onder de boom dus met ook nog een parasol en een paraplu voor nog uitstekende voeten of zo.
Ik zal een paar foto's plaatsen van ons bezoek aan Jan en Sherly en van gisteravond met Guus en Eka ...
Ik breng het niet op om veel te schrijven, zwemmen ...zelfs dat is een warme bezigheid.

  • 26 Februari 2012 - 05:44

    Wim:

    Dank U...
    Gááf, dat rimpelloze zwembadwater en die avondlucht is weer prachtig om te zien.
    En met een Bintang in de pool, dat is nog eens echt vét cool...;-

  • 26 Februari 2012 - 05:49

    Wim:

    Benne dat nu de beroemde warungs?
    Wat en waar wordt er vanmiddag gelunched, of blijven jullie amechtig onder de *sols* legge te hangen en je laten cateren door het hotel??

  • 26 Februari 2012 - 06:58

    Els:

    We hebben weer wat te vertellen, gisterenmiddag hadden we geld gehaald uit de automaat 2,5 miljoen en we hadden een paar kleine boodschapjes gedaan, Frits stapte weer in de taxi om weer terug te gaan aar het hotel en gaf het geld aan mij, ik deed het (even) bij de boodschappen.
    'S avonds gingen we met Guus en Eka eten en toen het op betalen aankwam, dacht ik : wat vreemd, we hadden toch geld gehaald, verder niet meer gedacht.. We liepen terug naar het hotel en ik besprak met Frits het feit dat het geld niet in onze portemonnee zat. Hij zei, ik heb t aan jou gegeven. Ik ging verder denken, we hadden inmiddels de boodschapjes (iets voor de lunch) opgegeten ui het boodschappentasje en het vuil in het tasje gedaan en dichtgeknoopt om weg te gooien.
    Je voelt m al zeker ...t schoot me ineens te binnen dat ik dat geld in het tasje had gedaan en er niet uit had gehaald.
    Het was al bijna donker toen we weggingen en de room-boys ruimden het zwembad en de handdoeken op. Doordat het al donker was hebben zij het zwarte plastic tasje, dat dichtgeknoopt naast een zwarte plante pot lag niet gezien.
    We liepen er na thuiskomst meteen heen en het lag er nog met het geld erin.
    Wat een opluchting. Als het licht was geweest hadden ze het gezien en weggegooid, of we hadden het zelf gedaan.....pppffff toch dik 200 euro.

  • 26 Februari 2012 - 07:30

    Els:

    Verhaal nummer twee.

    We hadden net gezwommen, lopen terug naar onze ligstoelen, Frits staat naast me en ik zie ineens bloed uit zijn been spuiten, zo dik als een douchestraaltje, maar er lag meteen een plas bloed.
    Ik pak de handdoek, die we net schoon hadden gekregen en draai m meteen om zijn been, laat m gaan liggen en zet zijn been tegen mijn borst, intussen kijk ik richting restaurant, waar altijd wel iemand is en wenk dat ze moeten komen, ze zagen wl dat het haast had want ze kwamen meteen aanrennen met zes man.
    Aan een van hen gaf ik de sleutel en vroeg om mijn tas te halen, iedereen weet inmiddels hoe die eruit ziet dus die was er zo, de ander deed iets onder Frits zijn hoofd, weer een ander haalde een glas water en weer een ging de tuinslang aansluiten zodat we niet zouden uitglijden in het bloed.
    Alles afgedrukt, schoongemaakt en verbonden.
    Ineens zag ik dat het weer begon, maar nu aan zijn andere been een dikkere straal...
    Weer hetzelfde ritueel, iedereen bleef opvallend koelbloedig en hielp snel mee.
    Een dubbelgevouwen matras onder zijn benen, een glas koud vers fruitsap en ff een dagje niet zwemmen.
    Iedereen een blikje cola als dank voor de hulp en de rust is weergekeerd.

  • 26 Februari 2012 - 07:33

    Els:

    De foto's komen later. Hebben jullie gezien dat zelfs de meloen voor ons in hartjes wordt gesneden ?

  • 26 Februari 2012 - 08:06

    Wim:

    Goeiedag nog aan toe! Wat een verhaal...
    En een *bloedmazzel* dat jouw verpleeghanden niet verkeerd staan en je niet in paniek raakte..!!
    Wat kan dat nu geweest zijn? Zomaar spontaan bloedingen aan beide benen? Je zou veronderstellen dat er spataderen gesprongen zijn...??
    Hoe voelt Frits zich nu?
    Zal natuurlijk een (rode..) kaars voor hem aanfikken..Beterschap Frits en even niet gaan trimmen/joggen...(Doctors orders).

    Ja, ik heb die Valentijn-meloenharten gezien...

  • 26 Februari 2012 - 08:25

    Els:

    Frits heeft een papierdunne huid en anti-stolling, dus... Vul aar in, paniek heb ik niet zo gauw last an en we hebben altijd alles bij ons en deze keer 6 man om aan te geven en bij te springen.:-)

  • 26 Februari 2012 - 08:31

    Evelien:

    Inge aan t werk, ik tussen de verhuisd zen (nog bedankt Wim, voor uw succeswens) :-) mobieltje ernaast, wijntje erbij, muziekje aan en alles gaat bijna vanzelf !
    Wat een verhalen Els, Gé hebt toch een beschermengeltje op uwen schouder ;-)
    En goede accurate hulp bieden is niet nieuw voor u. Beterschap ! INR zal wel onder controle zijn neem ik direct aan.

  • 26 Februari 2012 - 10:12

    Wim:

    Zo, spring er effe tussenuit. Douchen, Birgitta ophalen en naar mijn jarige zoon Max. Feessie..!!:-)
    Schuifel vanavond nog wel even langs om hier en daar iemand onder te stoppen en welterusten te wensen..
    Prettige voortzetting van de Zondag..;-)

  • 26 Februari 2012 - 10:42

    Aaltje:

    "pechvogels", gelukkig dat jullie "thuis"waren , rustige dag verder!

  • 26 Februari 2012 - 11:51

    Jo:

    Wat een verhalen, zo maak je nog eens iets mee :-)
    Leuke foto's mam...looking good ! ;-)
    Ik ga chillen...
    Nog gefeliciteerd met Max Wim ! XXX

  • 26 Februari 2012 - 12:34

    Els:

    Ja tuurlijk Wim, happy-sons-birthday !

    We komen net thuis van een enorm bord udang besar, ofwel gigantische garnalen.
    Flesje rosé erbij ! Heerlijk...

  • 26 Februari 2012 - 15:59

    Paula:

    Zo Elsje dat was vandaag dus bijna een dubbele aderlating, gelukkig alles goed afgelopen neem ik aan, bijgetankt met rose en heerlijke garnalen, een mooie afsluiting van een "pech"-dag.

    Jan heeft de boterham met kaas vast al op na een veilige landing op Neerlands grond, Jan welkom in ons koude kikkerland.

    Wim, gefeliciteerd met je zoon, een gezellige voortzetting van de avond.

    Evelien, hoeveel volle dozen heb je al ??? Soms is pakken best leuk, alles wat er in je handen komt heeft een verhaal, ook zie je dat er dingen bewaard zijn waarvan je het bestaan niet meer weet, ook dat zijn herinneringen die dan door je hoofd gaan, dus veel plezier met de voortzetting van het inpakken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 112470

Voorgaande reizen:

10 Januari 2012 - 12 Maart 2012

Indonesië - Lombok

Landen bezocht: