OP DE MOTOR.. - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Els Spieker - WaarBenJij.nu OP DE MOTOR.. - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Els Spieker - WaarBenJij.nu

OP DE MOTOR..

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

29 Februari 2012 | Indonesië, Senggigi

Vanmiddag mag ik met Guus mee op de motor, hij moet naar iemand toe en dan mag ik mee, zie ik Lombok eens op een andere manier met misschien wel een mooie zonsondergang.
Ik kom dus terug....

• 29 Februari 2012 - 05:07

Wim:

Veel plezier ermee..! (Helm op de kop ?)

• 29 Februari 2012 - 05:42

Els:

Liever niet ivm de warmte, maar natuurlijk wel ivm de veiligheid ! :-)

Je houdt ons goed in de gaten... :-))

• 29 Februari 2012 - 05:53

Villa Tulip:

Wim je hebt groot gelijk en Els wees verstandig en draag een helm. Die gasten daar kunnen zo vreselijk roekeloos rijden dat wil je echt niet meemaken. Luister dus naar mentor Wim. Wens je een hele leuke middag toe. Groeten vanuit druilerig Zwolle

• 29 Februari 2012 - 07:13

Els:

NATUURLIJK draag ik een helm ! Moet van mezelf, van Guus en van Frits en van Jan en van Wim.
    Nee ik had t al gezegd hierboven voor de veiligheid natuurlijk wel.
    Veel plezier in Zwollywood ! :-)

• 29 Februari 2012 - 07:30

Wim:

Hè-hè....Pffff....Onze harten zijn weer gerust!
    Guus zal best wel een ervaren motorist zijn, maarre...het benne dikwijls die anderen die problemen veroorzaken.
    Nàh, die kou is weer van de lucht...Op Lombok dan, want hier lopen onze klappers nog steeds te tandelen..óf andersom..;-)
    Ik hèb wat met de aanstormende Lente. Iedere dag weer zie ik de voorbodes in de vorm van KRO-kusjes of NCRV-zoentjes in het park....:-)
    Zou het helpen, als ik met een föhn de bloesembomen ga opwarmen om die mooie roze uitlopers geforceerd tevoorschijn te toveren...??
    Of de perenbomen met appelstroop in te smeren om ze hélemaal van slag te brengen en dan vroegtijdig mandarijnen te laten groeien..??
    Hmmm...wie wéét! (Joost waarschijnlijk..)
    M'n pillen!!!!!!

• 29 Februari 2012 - 07:41

Mia:

Els veel plezier vanmiddag,gaaf hoor op de motor.We zien de plaatjes wel ,want dat moet wel vastgelegd worden natuurlijk.

• 29 Februari 2012 - 08:58

Paula:

Tjeetje, ik hoor hier in Capelle iemand gillen, Elsje dat ben jij op de motor, nou helmpje af hoor, ik doe het je niet na. Veel plezier.
    Wij hebben hier 2 drukteschoppers, vandaag gaan we naar de sterrenwacht in de Biesbos, niks voor Lisa maar Thomas is helemaal blij.
    Mia is je huis al verkocht, ik duim me rot.

• 29 Februari 2012 - 09:40

Paula:

Ik wist het ook niet Wim, maar met google kom je een eind, wij gaan straks, of het sávonds open is weet ik niet, maar ik wil wel rust om die tijd, op dit moment maken ze het huis onveilig met schuilee spelen, alleen mijn kamer is verboden gebied.

• 29 Februari 2012 - 09:55

Paula:

Nee Wim, in mijn werkkamer mogen ze niet komen, daar stinkt het naar rook zeggen ze, alleen als ze tv willen kijken vinden ze dat nooit erg. In het Schollebos hebben we een speeltuin, klimrekken, dus geen tijd voor schuilee.

• 29 Februari 2012 - 12:59

Els...!!!
    Jij overtreft jezelf weer. Prachtige reportage (en bewijsvoering dat je een hellum droeg..)
    Kennelijk inmiddels weer veilig thuisgebracht door Guus. Hij heeft best wel een Bintangetje of twee, drie verdiend...;-)..
    Frits ook weer helemaal van de heppie-je, omdat z'n schat weer zonder kleerscheuren teruggekeerd is *op honk*..-D..
    Nou, wat kan een mens nog méér wensen..?
    Baco-tje misschien..??
    Fijne avond voor jullie op Lombok en voor de thuisblijvers: Als de gesmeerde bliksem naar het aanrecht om voor wie of wat dan ook vrootjes en zuipjes op tafel te brengen..:-)..
    Thomas en Lisa zullen wel volgepropt worden door Oma's lekkere happies..

• 29 Februari 2012 - 13:04

Els:

Hè bah, nou begint die kl...Apple weer bij de laatste foto, en daarna gooitbievweer alles door elkaar.
    We hebben een 3 1/2 uur durende trip gemaakt, veel moois gezien en gefotografeerd, Frits bleef hier en heeft lekker zitten lezen.
    We hebben de kustweg afgereden en het was heerlijk koel op de motor, maar die helm... :-( t is dat t moet...
    We kwamen nog twee bruiloften tegen toen we t echte binnenland ingingen.
    Veel apen gezien, we hebben echt een tijdje staan kijken en erg moeten lachen om die gekke beesten.
    We zagen nog een kindje zitten van een jaar of 3-4 dat zat te spelen naast een rek gevulde benzineflessen(glas)

• 29 Februari 2012 - 13:08

Els:

...benzineflessen dus... Ik zal eens wat plaatjes maken van onveilige dingen hier want die zijn er zat. Ik ben nog eten gaan halen bij Sunshine, Guus was zo slim om ze onderweg te bellen, we konden het dus zo oppikken zonder te hoeven wachten.
    Bacootje zit er al in en Guus alweer terug naar zijn Frits maakte zich al zorgen en had iemand van het hotel laten bellen naar mij toen waren we op 3 minuten afstand :-)
    Het was een super-middag !
    Guus, je bent een kanjer, bedankt.

• 29 Februari 2012 - 13:13

Guus is weer bij Eka...

• 29 Februari 2012 - 13:24

Wim:

Nou, in ieder geval een welbestede middag voor jou Els, enne..ook voor Frits natuurlijk.
    Geinig, die aap met een fles water aan z'n smoeltje.. Wij hebben zo'n reclame waarbij een bever een fles bronwater te50 tot pakken krijgt..Maar dit is véél echter en niet bewerkt met de computer..;-)

Motoren..Ik hèb daar wel wat mee. Heb alles bereden vanaf 50 tot 1000cc..
    Zou best nog wel zo'n ding onder m'n kont willen hebben, maar ja..
    M'n beide zoons hebben ook van die race-machines en ze gaan er gelukkig verstandig mee om.
    Heerlijk bezit, zo'n spetterfiets..
    En het kost aan brandstof amper niks, zolang je de gasmanet niet vól opendraait...
    Nàh, over 10 dagen gaat de Staatsloterij weer van start, dus als het een béétje wil..??
    Hmmm...maar waar láát ik die Harley Davidson 2000cc, met 4 geforceerd watergekoelde cylinders??
    Komt tijd , komt onraad zullen we maar zeggen,,:-D..

• 29 Februari 2012 - 14:00

Els:

Brandstof 0,30 per liter !
    Zo lekker slapen !

• 29 Februari 2012 - 15:11

Evelien:

Wat een genot om weer de fotootjes te zien, ge kunt t "beeldend" vertellen Els !
    Dat kleine manneke wat een snoetje. :-)

• 29 Februari 2012 - 18:30

Paula:

Elsje, gelukkig ben je weer veilig thuis, een mooie tocht zo te zien met een boel belevenissen, wat een bruiloft zeg, de spanning is te snijden op de gezichten van de feest"varkens" (oh oh die mogen ze niet eten), zouden ze elkaar ooit gezien hebben of zo ie zo hebben leren kennen, nou ja meestal gaat het heel goed met zo'n stel, wel hebben ze prachtige kledij.
    Aan je haar is te zien hoe heet die helm op je hoofd was, thuis een lekker doucheje en het zwembad daarna doet wonderen.
    Guus je hebt zeker een topdag gehad met ons Elsje, voor herhaling vatbaar????

De sterrenwacht Mercurius in de Biesbos, was geweldig, de uitleg, film en alle vragen op een beeldscherm zijn beantwoord, ons ventje vond het toppie, hij kreeg een pluimpje van de begeleider omdat ie zón hoop wist. Voor Lisa duurde het te lang, maar in de auto wist ze feilloos te vertellen wat ze gehoord/gezien had, daarna nog even naar de speeltuin en bij de boswachter een glaasje fris gedronken. Het pannekoekfeest (met z'n 3en gebakken) is een mooi slot van de dag.

• 01 Maart 2012 - 08:36

Jo:

Mama motormuis ....VROEMMMMMMMMMMMM.... LACHEN :-)