BEZOEKJE AAN KERANDANGAN... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Els Spieker - WaarBenJij.nu BEZOEKJE AAN KERANDANGAN... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Els Spieker - WaarBenJij.nu

BEZOEKJE AAN KERANDANGAN...

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

04 Maart 2012 | Indonesië, Senggigi

Ik hoop dat ik het goed heb geschreven...
Het is kampong niet ver hier vandaan in een prachtig gebied met zelfs een nationaal park.
We gaan het stelletje bezoeken met baby Eva, die eerst in Praya (anderhalf uur rijden) woonden bij familie en nu -met een beetje bemiddeling - hier 10 minuten vandaag in de bewoonde wereld.
Foto's volgen later...

• 04 Maart 2012 - 02:24

Wim:

Wat een leuke smoeltjes Els..!
    Hotelmeidels?

• 04 Maart 2012 - 08:19

Els:

Deze vier kids hadden vandaag dienst idd.

Het bezoek aan de kampong was enig, ook net op tijd want toen we terugkwamen begon het te stortregenen.
    Het is bijna het einde van het regenseizoen, dit zijn de laatste stuiptrekkingen.
    Het heeft ook even flink geonweerd.

Zie de foto's die spreken voor zich.

• 04 Maart 2012 - 08:41

Els Nog Even:

De babywas nog steeds niet erg gecharmeerd van mij, wel van Frits ;-)

Mie, wat heerlijk die overgordijnen, hoop gemak.

We hebben geen zin om uit eten te gaan door de regen en daarom gaan we maar in het restaurant eten vandaag.
    We hebben nu al in de kaart gekeken en gaan voor spaghetti met knoflookgarnalen, mmmmmm...:-)

• 04 Maart 2012 - 09:06

Paula:

Zo Wim je maakt tropen uren, of ben je weer in slaap gevallen.

Tjeetje Elsje, ik kom net uit bed, en jullie gaan alweer lekker eten.
    Waarom bemiddeld in het wonen van de jongelui, is het om werk of zelfstandiger zijn de reden??

Wij gaan vandaag even op bezoek bij familie en vrienden, het is takkenweer, de kinderen zijn weer terug, het was een drukke maar gezellige week.

Jongelui in Lombok geniet nog een paar dagen van de rust, warmte en lekker eten, de week is zo om.

• 04 Maart 2012 - 10:19

Els Voor Paultje:

(wij hebben) Financieel bemiddeld, dicht bij het werk en zelfstandig, niet meer bij schoonmoeder in.
    Bij schoonmoeder intrekken is makkelijk, maar zonder een beetje hulp komen ze daar niet meer weg.
    Ze hebben een huisje met overdekte buitenplaats in de kampong, die er behoorlijk netjes uitziet, ( in vergelijking met sommige andere kampongs) een woonruimte, drie kleine slaapruimtes, (twee ervan verhuren ze nu aan collega's die ook meteen zelfstandig zijn) koken gebeurt buiten en mandi- en toilet is een gezamenlijk gebouwtje. De eerste huur is altijd t moeilijkst, want nu kunnen ze het delen is 15 euro pm en nu dus 5.
    Ze zijn helemaal Heppiedepeppie ! En wij ook.
    We zijn in de hoofdstad geweest voor een babybed, zodat de baby een eigen bedje heeft maar dat was veel te duur. (80euro)
    Dolly heeft wat gevonden op marktplaats en dat nemen wij in mei mee met een Action-klamboe. (een campingbedje, hier kopen we daar een goed matrasje in en als de baby er over een paar jaar uit is, is er wel weer een opvolger/ster.
    Niets gaat hier weg, zelfs niet als het uit elkaar valt, dan krijgen de onderdelen wel weer een bestemming. :-)

• 04 Maart 2012 - 11:01

Paula:

Dank je voor de uitleg, jullie zijn dus een soort stief opa en oma voor het stel, een lekker gevoel als je straks weggaat en ze "zorgeloos" achter te laten.
    Je hoeft hier maar bij de vuilcontainers te kijken om te zien hoe rijk we hier zijn, een wereld van verschil.
    Ik ga afsluiten, we gaan zo weg naar N-Holland, een gezellige avond voor jullie en eet lekker.

• 04 Maart 2012 - 15:06

Evelien En Inge:

Hallo allemaal, wij laten voorlopig even verstek gaan tot na de verhuizing.
    We zullen tegen die tijd wel even bijlezn en ons weer melden.
    Met lieve groeten.

• 04 Maart 2012 - 15:07

E & I:

Oh ja sorry, geweldig fotowerk !!!

• 04 Maart 2012 - 15:15

Jan:

Goh Els dat zijn beste stappen die de jongelui hebben ondernomen. De band verbreken met de (schoon)ouders is niet niks. De meeste Sasakers verblijven vaak (niet zonder reden) lang bij hun ouders. Het is voor hun natuurlijk prachtig dat ze zo dicht bij hun werk zijn maar wat als de ouderen hulp nodig hebben? Lombok kent helaas geen zorgverzekeringsysteem. Ik hoop dat beide partijen gelukkig worden.

• 04 Maart 2012 - 15:17

BTW prachtige foto's.

• 04 Maart 2012 - 16:23

Els Voor Jan:

Dat hoop ik ook Jan, maar ze gaan er nog regelmatig heen en zijn broer en zus wonen er nog.
    Frits heeft m ook met acupunctuur van t roken afgeholpen en een deel van het geld dat hij daarvan overhoudt gaat naar de familie.
    Ze zaten daar met vijf mensen in een kleine ruimte en hij kon maar 1 x per week een dag Nasr vrouw en kind. Ze zijn heel blij.

• 04 Maart 2012 - 17:10

Jan:

Waar stoppen met roken al niet goed voor is. Nu de rest nog kappen met roken.....stort waarschijnlijk de hele tabaksindustrie in elkaar.

• 04 Maart 2012 - 17:40

Els Voor Jan:

Hahahahaha ...ik zie dat dan ook helemaal voor me !!! :-D

• 04 Maart 2012 - 19:17

Wim:

PROTEST!!!!!!!!!!!!!!
    (Het is de énige zonde die ik nog overheb....;-)..)

• 04 Maart 2012 - 19:22

Wim@E+I:

Heel veel succes met alle verhuisbeslommeringen gewenst en tot "ziens"...:-)